Vanliga frågor

Hur kan jag returnera min produkt?

Vi beklagar att du vill returnera produkten. Kontrollera först om produkten uppfyller punkterna nedan innan du packar den och skickar tillbaka den.

  • Du kan gå igenom detta länk från PostNord köp en returetikett på egen bekostnad.
  • Du registrerar din retur via info@intertaping.com. Vänligen ange ditt ordernummer.
  • Produkten måste vara oskadad.
  • Produkten ska returneras inom 14 dagar efter mottagandet.
  • Har returen kommit till vårt lager får du ett meddelande och vi återbetalar ditt köpbelopp inom 7 arbetsdagar.


Returadressen för att returnera produkten är:

Intertaping B.V.

t.a.v. Lämna tillbaka

Voorstraat 13
4793 ET Fijnaart.
Nederländerna


Hur mycket fraktkostnader betalar jag?

Fraktkostnaderna för att skicka hem dina köpta produkter hittar du i varukorgen under utcheckningsprocessen.

Kostnaderna beror på vikten på dina produkter.

Ett paket i Sverige kostar €13.99/ SEK 146.50,- 
Från 149,99€ /SEK 1571 skickar vi din beställning gratis inom Sverige.

Om du vill returnera en produkt är returkostnaderna för din egen räkning.


När får jag min beställning?

Vi skickar din beställning samma dag så snart du gör din beställning före kl. 12.00 (exklusive helger och helgdagar). Beställningar som görs på helgen skickas på måndag. Din beställning kan spåras via en Track & Trace-kod från PostNord.


Hur vet jag om min beställning har gjorts?

Efter varje beställning får du en bekräftelse via e-post. Dessutom har du alltid möjlighet att se status för din beställning på ditt konto. Om du har några frågor eller synpunkter kan vår kundtjänst nås via mail och telefon.


Hur kan jag kontakta kundtjänst?

Om du vill kontakta oss med en fråga om en produkt eller en beställning kan du göra detta via kontaktformuläret på hemsidan eller skicka ett mail till info@intertaping.com. Vi strävar efter att svara på din e-post inom 48 timmar.

Du kan även ringa oss under kontorstid på 0168-462454. Vi är tillgängliga från 09:00 till 16:30.

Om du har en fråga om var ditt paket finns är det bäst att kontakta PostNord kundtjänst.


Jag beställde fel produkt, kan jag byta?

I vissa fall är det möjligt att byta en produkt. Skicka ett mail med ditt ordernummer till info@intertaping.com.

Fraktkostnader för den nya produkten som ska skickas är för konsumentens räkning.


Vilka betalningsmetoder finns det?

Vi arbetar med olika betalningsmetoder. De viktigaste är iDeal & Paypal. En översikt över alla betalningsmetoder finns i sidfoten.


Min produkt kom skadad, vad ska jag göra nu?

Om din produkt kommer till dig skadad är det inte meningen. Vi vill då tillsammans titta på en lösning. Det är bäst att skicka ett e-postmeddelande till oss via info@intertaping.com med ditt ordernummer och eventuella bilder på produkten så kontaktar vi dig så snart som möjligt.


Finns alla varor i onlinebutiken verkligen tillgängliga?

Självklart erbjuder vi dig inget som vi inte har i lager. Detta ger dig säkerheten att det inte tar lång tid att ta emot din beställning. Det kan dock hända att någon precis har varit före dig med ditt köp. Vi rekommenderar därför att du betalar för varorna i kassan så snart som möjligt.


Kan prisändringar göras efter att jag har beställt?

Priserna som visas vid tidpunkten för din beställning är också de priser du betalar. Efterföljande prisändringar kommer inte att påverka din beställning.


Varför ska jag skapa ett konto?

Registrering hos Intertaping B.V. ger dig ett antal fördelar:

  • Använd en annan leveransadress.
  • Med din nästa beställning har du en förkortad inloggningsprocess.
  • Översikt över dina beställningar som redan lagts på ditt konto med status för leveranser och betalningar.

Är det obligatoriskt att skapa ett konto under en beställning?

Nej, detta är inte obligatoriskt. Att ha ett konto har många fördelar.


Var kan jag hitta de allmänna villkoren för Intertaping B.V.?

Från Villkor finns i menyn längst ner på sidan. Dessutom erbjuds våra allmänna villkor vid ingående av en beställning, utan godkännande av våra allmänna villkor kommer vi inte att behandla en beställning.


Vart kan jag vända mig om jag har ett klagomål?

Om du har ett klagomål på våra produkter eller vår tjänst kan du kontakta oss via kontaktformuläret eller via info@intertaping.com Du kommer att få ett väsentligt svar från oss inom 48 timmar efter mottagandet av ditt klagomål.

Om du inte är nöjd med hanteringen av ditt klagomål kan du också lämna in det till Thuiswinkels tvistkommitté (www.sgc.nl) eller till denna tvistkommitté via den europeiska ODR-plattformen (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).